Mina gångna dagar

God eftermiddag!
Igår var jag som sagt i Norsjö, men vid halv fyra-tiden packade vi ihop våra belongings och stack på pizzan. Vräkte i oss varsin pizza och sedan blev det avfärd, slutstation Malå. Först for vi förbi här hemma och lämnade vår packning, sedan vidare till Malå där Olof visst skulle träna på gula villan. Tänkte passa på att fara dit och kanske spela lite om de ändå skulle dit så jag följde med. När vi kom fram var visst inte Maja där, som egentligen skulle sjunga, så jag och Sandra, som också följt med dit, blev stand in för Maja då. Blev ju inte helt fel. Kunde i och för sig bara 2/3 av låtarna, men det var ju ingen fara med det. Så där blev vi kvar till nån gång kring halv åtta skulle jag kunna tänka mig? Sedan blev det hemfärd för vår del, och jag gick rätt snabbt och la mig.
Idag då, vaknade halv sju, gick in i duschen, duschade 40 minuter! Fy mig... Men då passade jag även på att använda hårinpackning som ska vara i ungefär 20 minuter så vattnet rann inte hela tiden. Sedan fixade jag mig, fikade lite, och gick till bussen. Skoldagen var rätt lugn, hann klart med Sandor slash Ida i tid. Hann även med typ fyra kapitel i "boken om mig", och så gjorde jag klart mitt armband som jag gjorde på slöjden. Effektiv dag må jag då säga, så här duktig brukar jag inte alls vara.
Efter skolan kom jag i alla fall hem, törstig som aldrig förr. Förberedde middagen lite, och sedan blev det top model. Hjälpde sedan mamma med maten. Tacopaj, ris och nachos. Tack Issa för receptet säger jag bara! Mums!
Nu blir det nog en snabbrunda vid datorn, och sedan blir det läxa. Ja, jag Rut Morén har tänkt ta mig i kragen och göra läxa! Har so-prov och regel-prov imorgon, och jag har inte pluggat på nåt av dom, så det är väl bara att sätta tänderna i böckerna nu.
Ha en trevlig kväll!
Puss.
/Rut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0