Varm choklad och vispgrädde! YUMMI IN MY TUMMY!

OJ vilken tvärsprutt det blev på Rutan, tog mig i kragen och gick på affären och köpte mjölk så jag skulle kunna göra varm choklad med vispgrädde (Fick världens craving!) Tänkte i alla fall tipsa om min alldeles egna, eller ja, egentligen mina föräldrars, som de förmodligen fått från nån annan..., varma choklad! AJA whatever! Den blir god i alla fall!
Så här gör man.

Vad man behöver är alltså följande:

     Vispgrädde 
     Socker
     Kakao
     &
     Mjölk





Ta en pjutt grädde, sådär en halv dl kanske, i en skål.
Häll sen i lite socker och lite kakao, och blanda om. Det är bara att blanda i så mycket kakao och socker som man vill så att man får den smak man ska ha
(Tänk på att göra det ganska starkt eftersom man sedan blandar i mjölk)
Grädden, sockret och kakaon blandar man såpass att man får en "mousse" typ.

Sen värmer man lite mjölk på spisen, typ 1,5 dl kanske? När den är sådär halv-varm blandar man i moussen och sen är det bara att röra om och vänta tills det blir varmt (Ett tips är ju att röra om under tiden så det inte bränner fast)
Under tiden kan man också vispa grädden.

Såhär blev mitt resultat!

YUMMI IN MY TUMMY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0