Music makes the people come together

Sitter och lyssnar på en massa jättegammalt/jätteny musik, jag är lite som mix megapol just nu. Har återfunnit gamla kärlekar (låtar alltså) och nöter sönder dom än en gång. Exempel är jose gonzalez, lyssnade galet mycket på honom förut, även teardrop med massive attack, minns att jag lyssnade på den låten typ hela vägen till och från gävle en sommar. Har även hittat en ny kärlek, The river flows in you med Yiruma, en UNDERBAR pianolåt som man bara måste älska! Helt amazing. Den låten får mig även att tänka på en annan låt jag förut önskade skulle spelas på min begravning, The heart asks the pleasure first med Mikael Nyman. ÄVen den en underbar pianolåt. Ja oj ändå vad man kan tvärminnas gamla godingar, det känns även helt underbart när man hittar tillbaka till gamla låtar man helt glömt bort. På tal om bortglömda låtar började jag tänka på en låt idag som jag tror var jättepoppis när jag var nere hos Majas pappa i gävle första gången, vilket måste betyda att det var 2006. Den tycker jag fortfarande är bra, men jag kan inte för mitt liv komma på vad den heter!!! Blir helt tokig, vet bara att texten går nånting "But baby it's over but over is not a word that you know" typ. Haha, aja, får försöka leta vidare! Nu ska jag fortsätta lyssna på mina beloved songs, ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0