Nära döden

Åh vilken sagolik dag jag haft idag! Har både hunnit med att sova lagom länge, köra skoter och skotta tak! Det är riktigt bra för att vara Rut Morén, speciellt på en lördag! Just det, glömde skriva att jag haft en nära-döden-upplevelse idag, men den hör nog till takskottningen. Får se om jag får nåt smaskigt blåmärke imorgon!

Nämen som sagt, på tal om nära-döden-upplevelsen! Det var faktiskt en rolig upplevelse, men lite smärtsam.
Var som sagt och skottade ett tag, ett ladugårstak för att vara exakt. Det var sjuhukligt mycket snö, kring 1.5 meter högt som mest tror jag, så det var en del!
Hur som helst så försökte vi hitta på bästa sättet att få ner snön, men det gick inte så bra så det slutade med att jag, min bror och Ag gick upp på taket och bara skottade. Jag och olof fick så på den lutande delen så vi drog fast ett snöre i en ventil på taket så att vi inte skulle falla. Och så började vi skotta, och det gick bra, tills hälften av all snö rasade ner, och jag följde med! Så där dinglade jag halvvägs nerför taket med ett rep runt revbenen, trodde nästan jag skulle knäcka ett par där i fallet! Men icke då, så Ag kom och drog upp mig och så började vi om, och bara ett litet tag senare stack ännu ett schok snö ner för taket och jag följde med för andra gången. Så att, kanske får ett snyggt blåmärke runt hela magen imorgon! HEH, puss på det!

Nämen alltså, idag är jag taggad! Vill så gärna hitta på nåt! NÅn som är sugen? Ni har mitt nummer!

Kommentarer
Postat av: Ajlalolamilo

Måste nog komma förbi o titta på blåmärkena :)

2010-03-08 @ 08:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0