Lite tankspritt sådär

Okej, innan jag lägger mig måste jag bara få beskriva min kärlek till denna årstid. Denna årstid är som ett förhållande. Det har sina ups and downs. Det finns saker jag hatar, men det jag älskar kompenserar upp det. T.ex - jag har gått och små-otrivts ett tag nu bara pga vädret. Det blir liksom lite halvsegt när det är halvmulet och småkyligt och sådär. Liksom drygt, som långfil. Men sen, bara helt plötsligt kommer en kväll när det är lite halvmulet och sådär unket som alla andra dagar, men den bara känns så himla bra för att man liksom får insikt om att man befinner sig mitt i världens mysigaste årstid! Det här är liksom mellantinget mellan en het sommarkväll och en iskall februarimorgon. Det här är årstiden när man kan vara ute och njuta av mörkret utan att frysa arslet av sig. Det är nu man kan tända ljus på kvällen utan att behöva gruva sig över hur kallt det kommer vara imorgonbitti. Underbart helt enkelt! Svårt att förklara, men jag är övertygad om att ni förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0