Alldeles hemskt rörigt

Yes, här ligger jag kring halv fyra på morgonen och bara njuter! Eller tvärt om. Vill mest av allt i hela världen bara sova i tusen år, för att eventuellt vara lite pigg när jag vaknar och för att kanske sova bort mina skolår. Skulle vara det bästa som kunnat hända just nu, om man bortser från den där lottovinsten som praktiskt taget bara ligger och väntar på mig. Where are you, friend?

Bloppisen ser ju ut att bli en flopp också. Men jag hade inga förväntningar whatsoever, så inga probs där.

Imorgon är sista dagen ute i friheten. Har aldrig känt mig såhär stensäker på att skolan är döden förut. Äntligen har det funnit mig, uppenbarat sig för mig och fått mig att inse fakta. Skolan utplånar mig, sakta men säkert. Och nu menar jag inte att det är bra att lära sig, och det är klart att det är trevligt att träffa alla sina skolkamrater och njuta av vetskapen att alla går igenom samma helvete. Men vad är det då som gör skolan så hemsk? Är det dom tidiga morgnarna? Ja, delvis. Men nej, inget större problem. Är det dom långa dagarna? Tveksamt. Beror det på dåliga lärare? Nej, inte nu längre. Så vad är problemet? Lyssna nu.,, JAG VET INTE. Kanske kan det beror på den feta press jag lägger på mig själv? Eller all press från alla andra för den delen? Eller beror det helt enkelt bara på att jag är less? PROLLY.

Nåväl, nu ska jag bespara er mitt klagande och bara låta er sova vidare osv osv. Och just det, bjuder på en "dagens snygging" också, bara för att jag kan. Har ju ändå inget bättre för mig! Pfft.

Simon Baker, aka The Mentalist-Patrick. Mums - Maria Montazami-style!


Kommentarer
Postat av: ellen

han är heeeeeeet

2011-01-11 @ 15:51:09
URL: http://eellenlundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0