WATER FOR ELEPHANTS

Måste bara få recensera Water for elephants litegrann innan jag somnar. Blev verkligen, VERKLIGEN, glatt överraskad av filmen må jag säga! Eller ja, så glatt som möjligt med tanke på temat på filmen.  Hade i alla fall inte speciellt höga förväntningar på filmen egentligen, när såna här filmer oftast överhajpas av t.ex. Rob Pattinson-fans etc. Men trots det så tycker jag själv att filmen levererade otroligt. Den liksom lämnade en sån där myskänsla efter sig, lite som t.ex. Moulin Rouge (Okej, Moulin Rouge lämnar ingen myskänsla efter sig, men den är mysig during the movie. Typ.) och Titanic ungefär. Lite samma stuk som Titanic överhuvudtaget, ganska på pricken samma story faktiskt, och utformningen på filmen i övrigt. Men vem gillar då inte Titanic egentligen, så det i sig är väl ett vinnande koncept. 

Skönt med filmen var också att den inte var så genomgulligosig. Inte för att varken Moulin Rouge eller Titanic är speciellt gulligosiga heller, men jag menar mer att i Water for elephants var det mindre snuggle mellan Jacob (aka Rob Pattinson) och Marlena (aka Reese Witherspoon) vilket litegrann tvättar bort den starka stämpeln CHICKFLICK. Rent helhetsmässigt var det inte speciellt mycket snuggle i filmen överhuvudtaget, utan allt var i stort sett mest rått hela filmen igenom, vilket kändes lite lättande med tanke på att för mycket snugglegosimums annars ungefär jämt blir för mycket, imo. However, filmen ÄR en chickflick, vare sig man vill eller inte. Men jag tror trots det att den kan uppskattas av  the other sex just pga bristen på allt som jag nämnt ovan (Orkar egentligen inte hitta på nåt nytt ord för snugglegulligososv)

Nåt mer då... Nej. That's it for today. Nu ska jag fortsätta min mysiga stämning med att somna till Fink, bara för att han är så mysig. SNUGGLE IN PEACE EVERYBODY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0