LEVER DET GODA LIVET SÅ ATT SÄGA!

Hallå kära cybervänner! Jag och Jessika har ÄNTLIGEN entrat vår kära hufvudstad och stressen vi burit (Började med att jag formulerade mig "stressen vi bärt" men insåg att det var fel, efter lång eftertänksamhet. Bra sverige.) de senaste dagarna är som bortblåst. Allt är fixat nu, nu är det bara att rulla på, glida runt, chilla järnet och bara leva livet tills vi beger oss mot Berlin. Kan inte bli bättre än såhär. Att jag dessutom hade lite drygt 3 lax mer än jag trodde på kontot gör ju inte saken sämre. Hade lite ont i magen när jag trodde att jag skulle leva på existensminimum för att överhuvudtaget överleva mina 10 dagar away from home. Men så blev det ju inte, jag kan ju faktiskt leva som en riktig människa nu. (Men mamma, du kan vara lugn, jag spenderar inte hejvilt, ok?)

However, sen vi kom fram till Stockholm har vi hunnit med:
  1. Äta supergod pasta på Röde orm tillsammans med Nikeisha och hennes madre
  2. Sova 3 st flickor i en ~1.40cm bred bäddsoffa
  3. Göra oss iordning på ungefär 20 kvm, där ungefär 3 kvm är fria ytor (Tre väskor á 20 kg = dåligt i en liten lägenhet)
  4. Dricka supergod smoothie på Squeezed up juice bar som ligger precis bredvid Isabelles port
  5. Fotas till en skoluppgift, "Turista i din egen stad"
  6. Gå längs Drottninggatan
  7. Följa Isabelle till Cybergymnasiet
  8. Äta sushi till lunch
  9. Möta Katja
  10. Gå Drottninggatan en gång till
  11. Finnas som mentalt stöd när Isabelle piercar näsan
  12. Nästan svimma när Isabelle piercar näsan
  13. NÄSTAN spontanköpa hallonröda dr Martens
  14. Åka hem till söder tillsammans med The crew, aka Thomas, Issa, Katja och Jessika.

    3 av dessa (damerna) har ungefär 2 timmar på sig att göra sig klara för en utekväll. Stressen är påtaglig. Jag däremot hoppar in i mina mjukisbyxor så fort vi stiger innanför dörren. Chips, dricka och godis är uppbunkrat. Medan de flesta i crewet är ute på äventyr (Issas första  krogrunda, GO GIRL) ligger alltså jag hemma och... MÅR SOM EN GUD. Kunde inte vara mer nöjd. Blir ett bad och en film för mig ikväll. Livin the good life.
That's what's up in Stockholm city! På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0