Araknofobiska personer varnas!

Måste bara få berätta om min torsdagskväll för alla som bryr sig. Började som en helt vanlig dag, allt var frider och fröjder. Precis som alla andra torsdagar var det tvättdag för moí, och rätt sent påbörjade jag denna dagssyssla. Jag gick ner i källaren, och möttes på direkten av en åttabent kompis som hängde ner i ett litet nät från taket. Hej tänkte jag, döda mig inte!
Jag knatade ner för trappen, ner till källaren, slängde i tvätten i tvättmaskinen och gick upp igen, och såg att den åttabenta filuren som hängt ner från taket var borta. Skönt tänkte jag, så länge den inte sitter på mig.
När tvättmaskinerna var klara gick jag ner för att hänga tvätten. Givetvis kikade jag extra noga när jag skulle entra källaren, bara ifall spider nr 1 fortfarande skulle hänga och dingla framför mitt ansikte när jag skulle ner. It didn't. Skönt tänkte jag. Istället tittade jag ner för att inte missa första trappsteget. Där till vänster om trappen, på väggen, satt en till 8bening. Inte samma heller, utan en helt ny liten filur. Hej hej sa jag, och så gick jag långsamt ner för trappen med ögonen på spindeln at all times.
Väl nere i tvättrummet skulle jag ta fram en tvättkorg för att lägga den blöta tvätten i. Precis när jag ska lägga händerna på korgen ser jag en långbent jävel klättra runt där inne. Hej på dej tänkte jag, innan jag nogrannt inspekterade en annan tvättkorg, och valde att ta den istället.
När jag sedan fått med mig tvätten in i torkrummet började jag fridfullt hänga upp den på linorna. I ögonvrån ser jag nånting röra sig längs väggen, and guess what, spindel nr 4 uppenbarar sig för mig. Hej hej kompis, chilla här om du vill, men rör du min tvätt dör du, tänkte jag och fortsatte hänga tvätt, med ett öga på spindeln at all times.
När jag sedan hängt tvätten och ska gå tillbaka med tvättkorgen till tvättrummet sneglar jag varsamt efter den långbenta jäveln i den första tvättkorgen. Poof, it's gone. Lite orolig blir jag, och börjar sakta analysera alla öppna ytor för att se var den tagit vägen. Hittar ej spindelkompis nr 3, men istället gör jag ett nytt fynd. Eller snarare 3. Hej hej lilla spindelfamiljen, här sitter ni och chillar, tänkte jag.
Efter denna upptäckt kände jag att PHEW vad skönt att tvätten är klar så jag slipper den här jävla spindelhålan. Upp för trappen går jag, kikar till spindeln på väggen, säger hej. Kikar upp mot taket, ser fortfarande ingen spindel nr 1, och jag blir lite nöjd. Med blicken fortfarande fäst i taket öppnar jag dörren upp mot markplan. Hej hej spindel nr 8. Fint sitter han där och chillar i taket.
Nej nu får det fan vara nog tänker jag, och går in till min lägenhet. Tur att jag aldrig har några spindlar inne hos mig! Tiden går och jag bestämmer mig för att krypa till kojs. Jag borstar gaddarna, tvättar bort smink och allt annat man gör innan man lägger sig, och slutligen klär jag av mig och lägger in alla kläder i garderoben. Jamen HEJ spindel nr 9, hur är läget? Känns det soft att chilla här bredvid min garderob? Tänker HELL NO, du ska inte klättra på mig när jag sover, och dödar den. Känner mig rätt safe, och somnar. Vaknar 3 gånger under natten av att jag drömmer om spindlar. Blir alltså sammanlagt 9 faktiskt existerande spindlar, och 3 i drömmarnas värld. Is this a sign or what's crackin? Dör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0