Kallt osv

hörrninininininini,
sitter upptinad hemma i nåda. Eller upptinad kanske är fel ord, kokande snarare, bara lite kylig på utsidan. Har tagit min första skotertur för i år. Tror jag? Nåt sånt i alla fall. Klockan tre var det julgröt nere i stötenstugan, SJUKT mysigt, sprakande eld, ljus, tusen minusgrader utomhus, tusen plusgrader inomhus, röda kinder, risgrynsgröt och julskinka, julmust osv. Ja, ni kan ju tänka er själva. Faktiskt det mest juliga jag gjort i år, utom att klä julgranen. Mitt julsinne känns lite förändrat sen jag flyttade till Umeå, där juletiden tycks ha flyttats fram ungefär en månad, vilket gör att julen där pågår kanske en vecka, medan den här hemma pågår nån månad. Men det känns i alla fall galet härligt att ha jullov, och nu känner jag julkänslorna svalla upp inom mig!
Förövrigt tog jag och min bror en isande och spännande skotertur från stötenstugan och hem, med en gammal lite opålitlig skoter och inget lyse. Det fixades med en mobil-lampa, men vände snabbt när mobilen fick slut ström och stängdes av, och likaså skotern, som det tog ett tag att få igång igen. Där stog vi alltså mitt ute i ingenstans i mörkret utan fordon. HEH great! Men det känns skönt med lite spänning! Lite annorlunda motför spänningen i Umeå, där det mest spännande är att ta sig hem utan att bli våldtagen. Ni ser skillnaden.
NU ska jag hjälpa min bror att välja kläder till julfesten på måndag (Eller hjälpa till och hjälpa till, han har väl inte mycket att säga till om egentligen) och sen hoppar jag i duschen och beger mig sen till Malå-city!
I'M HOME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0