Beach 2010

Jag förstod redan tidigt denna vår att beach 2010 var förlorad för min del. Jag orkade helt enkelt inte engagera mig, när jag redan visste hur den skulle sluta. Detta faktum uppenbarade sig för mig än en gång förra veckan. Jag insåg att två fikapauser á två bullar inte skulle hålla. Än en gång kändes beach 2010 aningen avlägset. Men jag försökte att inte tappa hoppet och tog mig ut på en springtur, fredagen den 25 juni. Som ni sett i ett tidigade inlägg blev springturen inte speciellt lyckad, se nedan,

och mitt hopp svalnade en aning. Mitt i min svaga period begav vi oss till mormor. Där dränkte jag mina sorger i mat och gräddtårtor. Detta hemska fortsatte när vi tog en tripp till Bjurö klubb. Fika stod på schemat, och en glass förtärdes utan problem. Men än en gång trängde hopp in i mitt arma sinne, och på kvällskvisten gick jag troget ut med min mor och hunden på en promenad. Samma sak hände morgonen därpå, dvs denna morgon. 10.00 begav vi oss ut på en morgonpromenad. Och frukosten fortsatte i samma stuk, mörkt bröd och nyttig müsli. Nu kände jag att jag var på rätt spår, och att jag kanske skulle klara denna beach utan att behöva bära omkring på en mage på 70 kg fett. I could do this! Med hopp och viljestyrka följde jag min familj på ica maxi för att inhandla kvällens middag. Grillat stod på schemat, och då tänkte jag att eftersom grillat inte är min absoluta favoriträtt lär jag knappast äta ihjäl mig, och än en gång var jag inne på rätt spår. Fantastiskt, detta går finemang! Det sista min mor säger inne på ica maxi är; "Ska vi köpa en påse godis?"
Jag är såld. Utan att tänka efter svarar jag glad i hågen; "Ja!"
Hur tänkte jag nu? Ska min geniala plan gå i stöpet?!
Jag och min mor kom ut från maxi med en godispåse på 1.6 kg.
JAG ÄR KÖRD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0