North Country

En film om en lady med knagglig bakgrund som behöver ett jobb. Börjar jobba i en gruva, männen är asses, bruden startar fight, männen blir arga, fighten är i full gång, bruden kämpar på utan stöd, fightar som aldrig förr och ja.. ni fattar grejen. Inte så big deal för vissa - HELL of a big deal för mig! Helt galet vad såna här filmer trycker på alla mina knappar. Borde fan bli jämställdhetskämpe. Inte för att jag är så bra på att fightas, snarare för att jag brinner för det. Kanske är en framtid...
Nåväl. Linnéa min fina klarade sig igenom kanske halva filmen, sen däckade hon som vanligt i soffan. Käpprätt isäng sa jag, och off she went. Kvar blev jag, ensam med två chipsskålar och en film som väcker min vrede. Men vad gör man! Ser klart filmen, käkar upp chipsen, funderar över livet och bloggar om det! Haha, skämt åsido. Känner faktiskt att jag ska göra något vettigt nu, typ lägga mig på soffan och powernapa eller göra nåt... Får funka! Tack och hej, det var allt för mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0