God kväll! ...

http://www.youtube.com/watch?v=ilI9g1AOOAE


God kväll!

Idag har allt hänt grejer, om man jämför med vad jag vanligtvis gör en torsdag.

...Men jag börjar med gårdagen. Som jag sa stack jag, Jessika och min käre far till Skell, lite spontant sådär. Fadern skulle dit av nån anledning och vi brudar hakade väl bara på av bara farten. Vi hann i alla fall med en runda på stan, och t.o.m min pappa köpte sig ett och annat plagg. Fascinerande! Jag shoppade förövrigt lite för mycket för vad min ekonomi håller för, men det går ju alltid att spara. Har shoppat för ungefär 1.5 laxar den här veckan vilket inte alls är bra, men nu blir det ingen mer shopping förrän i maj när vi sticker till Gbg på klassresa! (Kommer förmodligen inte lyckas hålla detta men lite pli får det allt bli på mig)
Vi kom i alla fall hem från schtan kring fyra skulle jag tro, så då chillade vi ett tag. Sedan blev det middag, Rutan var kocken. Det blev pyttipanna, alldeles utmärkt för mina kock-kunskaper och min ork. Vi chillade ett tag till tills min mamma kom och hämtade oss. Sådär lite hastigt bestämde vi att jag skulle sova hos Jessika och vi kom fram till henne kanske vid halv-åtta, åtta? Nej, jag har faktiskt inte den blekaste aning, det där var bara en vild gissning. Hur som haver satt vi oss och såg film, the dark knight, drack oboy med spray-grädde, jag åt en banan och ett äpple för jag var hungrig och så spall (mitt absoluta favoritord, japp!) vi dillchips-smulor i sängen. Smaskens! Jessika blev i alla fall trött och bestämde att vi skulle hämta in madrassen till mig så jag fick fortsätta se filmen om jag ville och hon kunde sova. Så blev det, och jag såg film till tolv ungefär. Jessika somnade tidigt. Hon är en sån latmask! Sover hela tiden... Ack ack ack. Hur som helst, vid nio i morse vaknade vi, och jag vet vad ni tänker, men vi är såna hurtiga brudar så vi ställde klockan tidigt! Eller Jessika gjorde... Hon behöver visst en himla tid på sig på morgonen! Hennes pappa skulle komma vid elva och äta, sedan skulle vi följa med honom över till Malå, och eftersom Jessika skulle duscha beslöt hon att vi skulle ställa klockan på nio. Helt sinnessjukt tyckte jag, men jag vågade inte säga nåt, för jag vet hur hon blir... HEHE! Anywho, medan hon duschade satt jag vid datorn och slappade. Chilliosade som Jonas hade sagt, tog det piano. Hon gjorde sig färdig en himla massa, duschade, valde kläder, fönade och fixade håret, sminkade sig, medan jag klädde mig och borstade håret. Ni kan ju genom detta dra slutsatser om mitt utseende för dagen... Det blev även jag som stökade fram och stökade bort vårt fika, eftersom Jessika var tvungen att fixa sig så himla mycket, men det är smällar man får ta här i livet!
Nu blev det en massa onödigt tjafs om Jessika som jag egentligen inte behövt dra upp, men som jag kände var nödvändigt för att få lite struktur i detta inlägg. NOT! Ursäkta mig.
När Jessika var klar med sitt evinnerliga fixande stack vi över till Malå och satt oss på dungers. Jag tog en cola, och Jessika tog en cola och en maräng. Vi kom dit vid kvart i tolv, och gick inte därifrån förrän kvart över ett kanske. Det var allt en mysig stund må jag säga! Då stack vi en stund på "stan". Kollade lite diverse affärer tills vi till sist drog oss mot studio 8 där jag hade klipptid kvart över två. Jag toppade mig mest, och blev av med 340 riksdaler(!). Men vad gör man inte för att se bra ut, HEHE....
Sedan gick vi till konsum för att möta upp min mor. Jessika vägrade följa mig hem (Underligt, har ju aldrig hänt förr, huh? ;) så hon stack. Jag och mor min handlade en himla massa prytlar och pinaler till en ofantlig summa pengar! (Jag vet, jag kanske överdriven smula.) Vi skulle nämligen få gäster. Stadsbor! Äkta stadsbor enda in i märgen! Nej, faktiskt var det bara skellet-bor, men till skillnad från oss är de värsta storstads-människorna. Jag och mamma gjorde i alla fall middagen, flygande jakob. Jag tycker att vi gjorde ett himla bra jobb! Vid åtta åt vi och nu sitter jag här, mätt och belåten med både flygande jakob och tårta i magen. Inte alls illa. Tänkte snabba mig vid datorn, småpojkarna ska nämligen lana, och jag lär ju inte få mycket tid framför evighetsmaskinen... Men ett litet, observera "LITET", inlägg fick jag allt tid med. Nu blir det antingen att ta det piano med en god bok (eller borde jag säga ett nummer av glamour) eller att se filmen Mamma Mia, men om jag ska gissa blir det förmodligen det förstnämda, äldrefolket är väl inte riktigt vana att vara uppe såhär sent, eller har jag fel...?
Imorgon verkar bli en hurtig dag, åtminstonne för Iréne, kanske inte lika hurtig för mig. Förmodligen blir det väl en alldeles vanlig dag, eller ska jag dra till med nåt så drastiskt som att faktiskt gå ut? Vi får se vad jag tar mig till.
Nu blir det, som jag förutspått, ett nummer av glamour och en och annan chokladkaka.
PUSS OCH KRAM som man säger.
/Rut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0