Bankrutt

Kan idag säga att jag aldrig varit så fattig i hela mitt liv. ELLER nu ljuger jag, men jag har i varje fall aldrig haft så lite pengar på mitt konto. Dagens kontoutdrag ekade tomt. 1.92:-  var den lilla summa som faktiskt fanns kvar att avnjuta. ACK OCH VE tänkte jag, hur skall detta gå? MEN lilla Rut är inte dum hon. Hon har nämligen gjort upp en ekonomisk plan! För tillfällen som detta har hon nämligen sparat undan lite småpengar då och då i sin lilla pengagömma. Dock krymper summan snarare än ökar. För stunden finns där tre hundralappar, åtta tjugolappar, sex tior, tre femmor, tjugotvå enkronor och fyra femtioöringar, motsvarande 559 kr. I början av månaden fanns där 700. Då kan man tänka sig, vad gör hon med sina pengar? JA, det är en bra fråga. Ty ty ty.. Nu får det bli skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0