Black and blue

Orkar egentligen inte lägga ut någon delikat utredning på vad som hänt de senaste dagarna, men jag gör det hur som helst, bara för att jag är en sån reko typ!

Dåså. Är som sagt tillbaka till vardagslivet nu, efter en utsökt utvilande helg. Började veckan lugnt, hade t.ex. bara en liten replektion idag. Efter den gick jag och Anna på subway och åt. Rektorn bjöd. Jessika var också med, men hon åt inget för hon var fattig. Hon åt istället en matlåda på "jobbet". <- Fun carefacts!
Efter det strosade jag bara runt på stan, i brist på annat. Hade fått pengar hipsvips, så jag investerade i ett par nya jeans. (Hata mig inte mamma) På rea dock. 70%. Helt klart förlåtligt. 

Efter strapatsen på stan gick jag hem och gjorde mat till min sambo. Letade fram ett recept på potatisomelett i min billiga mat-bok. Grymt, första gången jag ätit vegetariskt på tusen år. Lite stolt är jag över mig själv, och ännu stoltare tror jag Anna blir när hon läser det här. Så här gott såg maten ut förresten - YUM YUM



Sen har jag inte mycket mer att berätta än att mitt finger är blått. Eller mer lila. Och lite gult. Lyckades slå in handen i en dörrkarm, ni vet, sånt som händer ibland om man gestikulerar för mycket. (Tack mamma för det arvet) Jag ser i alla fall helt misshandlat ut. Hade detta blåmärke befunnit sig någon annanstans på min kropp tror jag på allvar att folk hade börjat misstänka misshandel i hemmet. (Ja, Jessika är starkare än man tror.)

Nu ringer mat och sovklockan, och jag är mätt, så jag tror ni förstår vad jag menar. Smell ya later bbs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0