WELL SHIT

Har haft en lite småknasig dag idag. Vet inte riktigt, allt står liksom inte rätt till i huvudet just nu. Tusen tankar snurrar omkring hela tiden, 18-årsdagen, Stocholmsvistelsen, Berlinresan, skolan, jobb etc etc etc. Allt händer liksom på samma gång. Men det är väl sånt livet, så som jag har förstått det.
Några exempel på knas just idag:
  1. Vaknade i tid för en gång skull, nöjd och glad i hågen. Tar för givet att Jessika följer med på skolan 08.30. När klockan är ungefär 20 i 8 har hon inte stigit upp än och jag frågar om hon har tänkt sticka på skolan. "Nej" svarar hon, och meddelar bestämt att jag INTE får ta cykeln heller. JAHA, HEJSAN, här står jag  och har precis fått beskedet att jag att jag kommer bli sen idag hur jag än gör. Skön tjej. Blir arg och går till skolan med min FRUKTANSVÄRDA träningsvärk (Återkommer med till den sen) vilket tar ungefär en evighet = försening, trots att jag var uppe i tid. Livet...

  2. Alltså. Träningsvärken. Jag och Jessika spenderade en tid på gymmet i förrgår, dvs. tisdags. Ben körde vi. Hårt. "JAHA HEJSAN, nej nej, jag har inte bajsat på mig, nej då, det är bara lite träningsvärk förstår du." Dag 2 brukar alltså vara den värsta dagen av träningsvärk = Dag 2 = Idag. Hej JB och hej trappor. Ay caramba.

  3. Som ni kanske sett, men tyvärr inte hört speciellt mycket om, sticker jag och Jessika till Berlin på höstlovet med skolan. Kommer äga, och vi är råtaggade. Igårkväll började Jessika babbla om var hon hade sitt pass, och precis i den stunden inser jag att jag inte har ett giltigt pass. JAHA, HEJSAN, här står jag och sticker till Berlin om 11 dagar och har inget pass. Bra Rut. Så efter skolan sticker jag och Jessika till polisen för att kirra biffen, endast för att få beskedet "Men oj, du är ju inte myndig. Då måste du ha båda föräldrars underskrift och en förälder med dig när du ska fixa passet."
    ..."EH, JAHA men jag sticker till Stockholm på tisdag???" 
    Så ja. Jag har alltså 2 dagar på mig att fixa det här. Eller betala 980 kr på flygplatsen den 31 (När vi åker) och få ett "preliminärpass" (Om det nu heter så...?) Tack och hej leverpastej, no money for me, no no.

  4. I och med att jag och Jessika satt en stund på polisstationen (Eftersom det var 2 barnfamiljer före oss i kön som skulle skaffa pass till både mamma och pappa och lisa och lotten och kalle och sven och nisse och kerstin.) missade vi Silverraggarnas (Estet2orna) uppträdande i MVG-gallerian.

  5. Torsdag = tvättdag. Jag och Jessika slänger i en tvätt när vi kommer hem från skolan och sätter sen igång att repa och fixa grejer inför Berlin. (Vilket vi är lite sent ute med. Vi har alltså ungefär 5 dagar på oss att fixa ALLT, eftersom vi är så jävla sega i starten) Hipps vipps är klockan mycket och Jessika ska ta en buss till Lövånger för att jobba imorgon. JAHA, HEJSAN, här står då jag med 4 fulla maskiner att ENSAM hänga upp i torkrummet. 


    Osv osv osv. Orkar inte fortsätta min never-ending-list-of-bad-things-today eftersom den, som jag nyss sa, aldrig tar slut. Shit. Och just det, jag har eventuellt 2 redovisningar imorgon. Om jag är klar? Haha. Nej.
Då säger vi så här då - Jag värmer en FET kopp varm mjölk, lägger mig i min renbäddade säng och funderar inte mer över livet. Okej?
Just det. Begravning imorgon. Älskade älskade lillemormor... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0