MÅNADENS VE(Ä)RKSTAD

Hej. Idag har jag tänkt klaga på den värk kvinnor en gång i månaden lider av, dvs mensvärken. Ja, jag vet att klagandet blir lite tjatigt när man hör det 12 ggr om året, en gång i månaden, var fjärde vecka osv. Lite drygt, men vafan, smärtan blir aldrig uthärdlig! Det är som att känna Döden smeka ens ryggrad, sedan långsamt vrida om livmodern. (Ber ej om ursäkt för eventuellt obehagliga bilder i huvet) Jo ja tackar ja, känns mysigt med Döden i knutarna sådär lagom till eftermiddagsfikat!

Nåväl. Vad gör man. Jag är kvinna, jag klarar det här. Då övergår vi till nästa klagomål - MIG. Japp. Idag är det mig det ska klankas ner på, för HUR svårt ska det egentligen vara att få ordning på sitt liv? Jag vet EXAKT vad som bör göras, NÄR det bör göras och HUR det bör göras. Men gör jag det? Nej. Niet. Nope. Nix. Men vad tusan, den här frågan ställer sig nog ungefär varje levande varelse ungefär varje dag, så ja ä int bitter!

Annars då. 6 veckor kvar (VEM är det som ljugit för mig här?! Det är ju för fan 7 veckor kvar!!!) i skolan hörde jag en fågel viska i mitt öra idag. Och hur känns det? FörJÄVLA bra om jag får säga det själv, bortsett från den lilla pettitessen att jag har ungefär TUSEN kurser ogjorda. Hej hej skolan, jag tar studenten nu men jag kommer tillbaka i höst, ok? Det är så det kommer bli. Men vafan, jag är ändå arbetslös i höst, varför inte återgå till nåt som chill som skolan (Vilket den ju faktiskt är, man bara lever i blindo tills man skaffar sig ett jobb...) 

Och på tal om jobb så jobbar jag most likely på måndag, dvs Valborg, (Tack för upplysningen Alex!) om jag nu har förstått det här rätt. Känns väl helt ok, eftersom pengar är allt jag behöver nu inför balen och studenten med biljetter som ska fixat, klänningar som ska köpas, hår som ska klippas och färgas och förlängas, skor som ska inhandlas, alkoholhaltiga drycker som ska förtäras osv... Ni hajar grejen. Jaja. Nu blev det här ett jättelångt inlägg, med vet ni vad, ungefär ingenting vettigt. Men vad gör det. Jessika fyller 19 om 1.5 timme. Grattis Jessika. Nu vet ni det. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0