Bussflickan

Krigade mig på en buss 07.15 imorse som i skrivande stund tar mig i ungefä 90 km/h mot Umeå! Blev en allt-i-ett-dag i går kan man säga när jag hann med allt från att shoppa med lillebror till att flyttpacka och till slut också hinna med 2.5 timmar på jobbet. Hurtigt värre kan man väl säga. 

Nåväl. Jobbet innebar alltså att jag sov över i lövånger i natt vilket resulterar i denna hiskeligt tidiga busstur. Men vad gör man inte för familjen! (läs: pengarna.)
Annars då. Idag är typ sista "riktiga" skoldagen eller vad man ska säga. Och imorgon är det bal. Innebär mest troligt att det blir tjejkväll ikväll, ben som ska rakas, ansikten som ska peelas och ansiktsmaskas, hår som ska inpackas osv. Listan är oändlig. Men vad gör man inte för att vara vacker. För vad är väl en bal på slottet...

Happ. Det var det. Nu tror jag att jag ska ta mig en välförtjäns powernap, snarka lite för mina medresenärer och tagga denna dag. Kan behövas, för just nu är jag inte taggad... Nåväl. Det kommer nog så småningom! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0