SAKER JAG BOJKOTTAR

Jag bara måste få lägga ut det här, bara för att visa vilka negativa människor det finns! Jag tycker denna text var riktigt rolig, för man kan verkligen hitta fel i allt! Förövrigt är skribenten en "medelålders" (30-årsåldern) random-kille på apberget! Bara det känns ju lite.. Skrattretande? HM. Läs och njut!

Saker jag bojkottar

#bojkott
Ultra-bussarna: För att de är så sjukt dyra och dåliga. Åker hellre taxi, tar cykeln eller promenerar. De senaste fem åren har jag åkt Ultra-buss typ.. en gång.

Metallica: För de var napsters-hatare för ett par år sen.

Telia: Alias "Felia".. något jag bojkottat sen modemtiden för typ 13 år sen. Har fortfarande aldrig haft ett enda Telia-abbonnemang.

Filmstaden i Umeå: Monopol på biofilm i Umeå. Svinigt dyra, men ändå måste man se reklam i en kvart i början.

Frisörsalonger: Även detta rena rånet. Har klippt mig hos en riktigt frisör en enda gång i Sverige.

Folköl (3,5%): En tia per burk.. hutlöst! Det är tom billigare med starköl på systemet.

Aftonbladet/Expressen: Värre skvallertidningar finns inte. Jag har aldrig någonsin köpt någon av dessa tidningar och tänker aldrig göra det.

Skabbiga stadsfester/festivaler: Exempel på detta är Skellefteåfestivalen, PDOL, Storsjöyran. Kostar typ 700 spänn för en helg där "toppartisterna" är Tomas DiLeva och Magnus Uggla. Skabbigt som fan!

Israeliska produkter: Borde vara en självklarhet för alla att hålla sig ifrån.

McDonalds: Vidrig jävla mat, dålig service och inte alltför sällan även kall mat. Det är inte konstigt att varje McDonalds är bestyckade med en microvågsugn för uppvärmning av kall mat. Har dock blivit lite slapp i denna bojkott. Finns faktiskt några burgare jag kan klara av att äta utan att få kväljningar.

Apple-produkter: Våga stå emot Apple-grupptrycket och apples stilrena "kliina" design! Jag tycker rentav det är fult. Sterilt, tråkigt, mainstream. Sen att Apple kör med sektliknande marknadsföringsmetoder skrämmer mig ännu mer.

Light-produkter: Light är till för sådana med dåligt självförtroende som köper sig till bättre samvete via light-produkter. Sen att det smakar rävgift verkar inte många bry sig så mycket om.

Vatten på flaska: Betala över tio spänn för ngt som finns i närmaste kran till bättre kvalitet och helt gratis? Gör man detta har man i stort sett förbrukat sin rätt att leva.

Demokratin: Sist röstade jag blankt. Det blir nog samma sak vid nästa val. "Demokratin" är FEJK.

Optiker: Ibland _måste_ man dit för att kontrollera synen, däremot ska man akta sig för att köpa något annat där. De är ena riktiga utsugare som tom tar betalt för att man ska få sina synfel utskrivna på papper (recept).

Svenska kyrkan: Om du inte har gjort det så gå ur svenska kyrkan NU! Jag har fortfarande traumatiska men från alla de gånger försökt pracka på mig deras strunt. Vill dock påpeka att jag inte har något emot troende som individer.

Studentbalen: Iofs var det några år sen, men vilket jävla jippo! Finns väl bättre saker att göra för pengarna än att leka prins/prinsessa.

Studentjippon: Studenters som deltar i detta måste ha en mental ålder på runt 13-14 år, eller så har de så sjukt dåligt självförtroende att de tom kan äta bajs för att få bli accepterade i gruppen.

Rättvisepartiet: Allt som detta parti rör i stinker populism och fjäsk.

TV-serier: Denna amerikanska smörja är rena opiumet för dagens Svensson. Ricki Lake, Oprah Winfrey etc räknar jag också hit för enkelhetens skull. Sist jag följde en TV-serie var typ Varuhuset på 80-talet, sen hade jag liksom fått min dos. Fattar inte varför folk inte tröttnar..

MTV: Lätt sämsta TV-kanalen som bara innehåller en massa fladder och halvnakna brudar.

Kommersiell radio: Full av vidrig reklam, vidrig musik och vidriga programledare.

Reklam på webben: Riktigt störande oftast, men brukar vara lätt att plocka bort med adblock.

CD-skivor: 180 spänn för en plastbit med musik på är rena skämtet! Mina gamla skivor har för länge sen hamnat i förrådet och jag tänker inte köpa mer plast. Jag har forfarande kvar mitt presentkort från 1998 på valfri CD-skiva på Burmans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0